עדכוני קהילה, אוקטובר 2023

שלום לכל חברי/ות אכ”ח והשותפים/ות לדרך לאורך השנים.
לאחר עבודה מאומצת בחודשים האחרונים סוף סוף זה קורה!

אנו מודים לכל החברים.ות שהשתתפו במפגש הערכת המצב שהתקיים תוך כדי ארועי צבע אדום, זה היה מפגש טעון מכאב והלם.
שוב ושוב ציינו המשתתפים את הפעילות האזרחית המדהימה המתרחשת בכל מקום. זה רק מבהיר לנו את מה שידענו תמיד – אפשר לסמוך על האזרחים יותר מעל הממשל, ולאחר מה שקורה היום, ברור לנו יותר שהאזרחים יכולים לכתוב חוקה.
זוהי המחויבות של כולנו אם אנו רוצים לסדר פה מנגנון שיאפשר לנו לחיות טוב וללא הרעל הפוליטי הצהוב והשנאה המופצת.
 
במפגש הציגו רכזי.ות הצוותים השונים של מטה התנועה את התשתיות עליהם אנו עובדים בתקופה האחרונה לטובת התוכנית שבנינו ליצירת “חוקה אזרחית” בפועל למציאות.
 
בתחילת נובמבר היה אמור להתקיים ארוע פעילים.ות רחב לטובת השקת המערכת הטכנולוגית החדשה, הצגת התוכנית, הצוותים הקיימים, ואיוש צוותי הפעילות לטובת הרצת הרעיון. לנוכח המצב המפגש המתוכנן ידחה והדיונים יושהו, אך לנוכח החשיבות של הפעילות שלנו בתקופה זו, הצוותים יחזרו לפעילות ותצא קריאה לחברים.ות נוספים להצטרף לקבוצת התארגנות בכדי שנהיה מוכנים לקראת סוף המלחמה. 
 
לא נעמיק את הדיון על חוקי היסוד הלקויים הקיימים לנו היום, אך מי שכבר עוקב אחרינו מבין כי החוקים האלה, אשר מגדירים את דרכי התנהלות הממשל, נכתבו על ידי אותו הממשל.
הם בעצם כתבו את התקנון על פיו הם מתנהלים, והם משנים אותו לצרכיהם מדי קדנציה. זהו ניגוד אינטרסים מובנה אשר מוביל אותנו לממשל הכאוטי אותו למדנו לקבל כאקסיומה.
ברור לכולם כי אחרי המלחמה יתקיים כאוס פוליטי ואנו צריכים להיות מוכנים אליו עם הדרישה החד משמעית שלנו – להחזיר את הכוח לאזרחים – רק ה”אזרחים כותבים חוקה”.

אנו נמצאים לקראת השקת און-ליין של מערכת הצבעות ודיונים חדשה עליה עובדים חברי.ות צוות הטכנולוגיה האלופים.ות במשך השנה האחרונה.

מערכת שדרכה יתאפשר לנו לקיים תהליכי חקיקה ודיון, לכתוב ולערוך את פרקי החוקה השונים, ותאפשר לכל אחד.ת להיות חלק בתהליך כתיבת החוקה בפועל – להציע הצעות, להעיר הארות, להצביע ולהיות חלק מתהליך הדיון האזרחי, בדיוק כמו שאנו מציינים כי צריך לעשות ברמה הארצית.

 

לאחר שנבחנו מערכות שונות, נבחרה המערכת הזאת אשר עובדת בערים ומדינות רבות בעולם בתהליכי שיתוף ציבור ומשאלי עם, ובמשך השנה האחרונה היא הותאמה לעברית והוכשרה בכדי לתת מענה לתהליכי כתיבת חוקה אזרחית בשיתוף הציבור בפועל.

למעשה זאת פעם ראשונה בעולם שמכשירים תהליך כזה של כתיבת חוקה רבת משתתפים בהליכים של דמוקרטיה ישירה והשתתפותית.

 

נספר לכם כי בחודשים שלפני המלחמה הגיעו אלינו לפגישות אנשי טכנולוגיה, אקדמיה ומהפכנים מכל רחבי העולם, אשר מתעניינים במה שעשינו עד כה וכיצד אנו מתכוונים לקיים את התהליך המורכב שלפנינו.
וכן, עוקבים אחרינו מקרוב בעולם, מחזיקים לנו ידיים בכדי שזה יצלח.
לצערנו, עדיין לא הכול עובד כמו שצריך, אך לנוכח המצב החברתי והמדיני החלטנו להקדים ולהשיק את המערכת כמות שהיא ולשדרג תוך כדי את התיקונים והסידורים שנשארו, תוך כדי ריצה משותפת.
בקרוב נתחיל פיילוט של דיונים שיתכנס ל “משאל העם הראשון בישראל” על נושא אקטואלי וחם.
“חוק החרום” שוב מרחף מעלינו, אם תביטו בדיונים שלנו לגבי חוק החרום בזמן הקורונה, תבינו כמה הוא לקוי ואיך הוא איפשר את המחדלים שליוו אותנו אז, כך אנו רואים את אותם המחדלים גם היום.
התנהלות בזמן חרום, אם זה בזמן מגיפה ואם בזמן מלחמה, נוצרת מתוך סעיפים 38-40 לחוק יסוד הממשלה, סעיפים אשר מגדירים מנגנון לקוי ורע שלא מכין אותנו בכלום לחרום.
כתבנו טיוטה ל”חוק חירום אזרחי” ואם זה היה החוק הקיים היום, המצב היה הרבה יותר מסודר מהכאוס והברדק הפוליטי שכולם מבחינים בו.
 
עקבו אחרי דף הפייסבוק שלנו “אזרחים כותבים חוקה” והישארו מעודכנים בכדי להצטרף לקבוצות הדיונים והשיח בנושא.
 
תודה רבה לכל חברי צוות הטכנולוגיה האלופים.ות שתרמו להעמדת המערכת.
אבי ברוך בביוף, מירב רסיסטל, גבי גלזברג, גיא ג’אנה, אורלי כהן, אשבל פרי, גלעד לייבוביץ, אוהד כהן, עמית יזהר ושאר החברים.ות שעזרו לאורך הדרך.

 לקראת ההשקה של המערכת וחזרה לעיצוב תהליך אזרחי ליצירת חוקה בהסכמה רחבה בין תושבות ותושבי הארץ. 

קמפיין גיוס המונים לנוכח הפעילות המוגברת אנו מאיצים את גיוס הכספים לטובת השקת הטכנולוגיה, פעילות לובינג, שטח, פעילות תקשורתית וחזרה לשידורי הדיונים על החוקה. 

נשמח לעזרתכם בתרומה, בהפצה והזמנת חברים.ות לתמיכה בהמשך הפרויקט. 

 

נשמח להרתמות למאמץ ובמיוחד בתרומה חודשית קבועה, שתאפשר לנו להמשיך ולעבוד בעקביות להשגת היעדים:

☑  לתרומה חודשית 

https://secure.cardcom.solutions/e/x9Kq

 

☑  לתרומה חד פעמית 

https://v.cardcom.solutions/EA5/xlWf/Intro 

 

צוותי הפעילות שלנו פתוחים לכלל האזרחים והאזרחיות,

אנו מזמינים אותך להצטרף גם

לקהילת הא.נשים

שהחליטה לקחת אחריות לתיקון המדינה